Od 15. prosince 2019, celostátní změny jízdních řádů, nastoupil na některé rychlíkové linky nový dopravce – Arriva vlaky. To se týkalo i linky R26 vedoucí z Prahy přes Příbram a Písek do Českých Budějovic. Sliboval se od toho vyšší komfort pro cestující, neboť vlaky po DB mají projít rekonstrukcí a obdržet například zásuvky nebo wi-fi, což za dlouholeté éry ČD nebylo.
Zní to hezky, co? Ale realita je zatím jiná. Ano, jednotky z Německa přijely, ale rozhodně všechny (alespoň zatím) rekonstruovány nebyly. Na českých tratích tedy jezdí jednotky v původním provedení DB, v některých případech také s německými nápisy v interiéru. Rekonstruované jednotky také nefungují v některých případech tak, jak by měly. Třeba zásuvky jim nefungují. Další problém jednotek 845 “limetka” je jejich malý výkon a nespolehlivost. Už se nejednou stalo, že vlak nemohl vyjet kopec, nebo že nedojel do cíle. Celkově jsou jednotky takové “líné”.
Mimochodem jednotku 628.265 (původní Německá) jsem si prohlédnul naživo, lak už má opotřebovaný, interiér původní a celkově nevypadá dobře, ale jsou i horší kusy.
Kromě toho má také Arriva půjčené dvě lokomotivy 750 “brejlovec”, jednu s vozy Bc a BDs, která jezdí právě u nás a jednu s historickými “béčky”. Tu jste pravděpodobně zaregistrovali, protože se stala mediálním “hitem” a je asi největším propadákem Arrivy. Ještě mají půjčenou jednu jednotku 628 GW Train (stejný typ jako “limetky”, jen dvoumotorová verze).
Příště něco o dřívějším provozu ČD.