Rychlíky: a jak to bylo dříve?

Pokračování minulého článku

Do 15. prosince 2019 na těchto rychlíkových linkách jezdily ČD. Nyní porovnání se současným stavem na některých linkách

Napříkad na lince Praha – Kladno – Rakovník byly nasazovány tzv. “Brejljety”, tedy lokomotivy 750.7 s vozy Bdtn a řídícími vozy ABfbrdtn. V těch je i 1. třída, tu Arriva nenabízí, takže zhoršení. Byla zde také větší kapacita oproti dnešku.

A na lince Praha – Příbram – České Budějovice se nasazovaly motorové vozy 854 “Hydra” s vozem Bdtn (někdy i se dvěma). Výkon to mělo dostatečný, a tak se jízdní doby stíhaly. Motory byly většinou v laku “Najbrt” a vozy v původním červeno-krémovém laku. Zejména v posledním roce si zde zajezdila také Lenka v retro laku. Častými vozidly se tu také staly lokomotivy 754 “Brejlovec” s vozy Bdtn či B251 (ex A).

Pokud bychom zapátrali více do minulosti, jezdívaly zde “Bardotky” 749 s vozy B249 a BDs. Ty v roce 2011 nahradily “Brejlovci” řady 750.7 s “Najbrt Béčky” a BDs. Znalejší možná ví, že se jednalo o úplně nové (čerstvě rekonstruované) lokomotivy. Ony na této lince byly totiž testovány. Avšak po pár letech byly staženy pro zbytečnost, neboť lidí zde jezdilo málo a ony mohli táhnout lepší vlaky. Byly nahrazeny řadou 854.
W